Yeterli sıvı alımı

Vücudunuz çok fazla sıvıya gerek duyar

Hamile olun ya da olmayın: Yeterli sıvı alımı çok önemlidir

Yeterli sıvı aldığınızdan emin olun çünkü özellikle gebelik sırasında vücudunuz yalnızca bir taşıma aracı olarak değil aynı zamanda ekstra kan ve amniyotik sıvı oluşumu ve doğmamış bebeğin beslenmesi için kullanılır. Uygun içecekler içerisinde maden suyu ile karıştırılmış meyve suları, sebze suları, meyve ve bitki çayları bulunur. 

Seyreltilebilen ve 1:2 oranında maden suyu ile karıştırılarak meyve suyu olarak tüketilebilen HiPP Organik Meyve Sularını deneyiniz.

Sakınılması gereken gıdalar?

Hamile anneler saf meyve nektarı, meyve suyu ve limonatalardan kaçınmalıdır çünkü bunlarda çok fazla miktarda şeker ve gereksiz kalori bulunur. Bunun dışında bebeğinizin sağlığı için alkolden uzak durulmalıdır.

Saf kahve ve siyah çayın tüketimi de günde 2-3 bardağa kadar düşürülmelidir çünkü çok fazla kafeinin bebek ve anne üzerinde olumsuz etkileri olabilir. Kafeinsiz kahve veya bitki çaylarının tüketilmesi tercih edilebilir.

Susamasanız bile sıvıya ihtiyacınız vardır

Bu kadar çok sıvı alamayanlar için bazı yararlı ipuçları: Gün içerisinde normalde sevdiğiniz şeyleri için, örneğin sabah kalkınca, öğle yemeğinizle ve sonrasında akşam üzeri. Sıvı alımı bir eğitim konusudur ve çoğu insan bunu unutur.

Susamasanız bile sıvıya ihtiyacınız vardır. Bu nedenle yanınızda her zaman bir şişe  su ya da bir bardak çay bulundurunuz. Ve lütfen unutmayınız: Emzirirken sıvı ihtiyacınız çok daha fazla artacaktır.

Sıvı gereksinimi

Hamile olmayan kadın Hamile kadın Emziren anne
İçecekler 1410 ml 1470 ml 1710 ml
Katı gıda 860 ml 890 ml 1000 ml
Toplam 2270 ml 2360 ml 2710 ml
Artan ihtiyaç +90 ml +440 ml