Kapsayıcı Magnezyum

Magnezyum neden bu kadar önemli?

Magnezyum sadece belirli besinlerde bulunur
Magnezyum gerçek bir kapsayıcıdır. Bu mineral neredeyse tüm vücut fonksiyonlarında bir role sahiptir: 300'den fazla enzimi düzenler ve kasların kasılmasında rol oynar. Bu yüzden vücutta bulunan magnezyumun üçte birinin kaslarda bulunması doğaldır. Magnezyum, kas liflerinin kasılıp gevşemesini sağlayarak kasları destekler.
Hamilelikte Magnezyum gereksinimi normale göre ciddi oranda artmaz. Bu yüzden , çok yönlü fonksiyonlarından dolayı magnezyumun sürekli olarak yeterli miktarda alımını sağlamanız gerekir. 

Zengin Magnezyum Kaynakları

Aslında yalnızca birkaç gıdada ciddi oranda magnezyum bulunur. Buğday tohumları veya ayçiçeği tohumları zengin Magnezyum kaynaklarıdır ancak günlük beslenmede yalnızca küçük bir rol oynarlar. Genel olarak kepekli ürünler ve fasulye magnezyum bakımından zengin gıdalardır.
Buna göre seçilen mineralli sular da iyi birer magnezyum kaynağıdır. Etikete yakından bakmak faydalı olabilir. Litrede 100 mg'lik bir magnezyum içeriği makuldür.

Eksiklik Belirtileri

Eksikliğinde uzun süreli kramplar görülebilir. El ve ayaklarınızda batma hissettiğinizde bu magnezyum eksikliğinin erken belirtilerindendir.

Yüksek magnezyum eksikliğinin belirtileri sinirlilik, unutkanlık ve baş dönmesi olabilir. Ayrıca eksikliğinde rahim kasları aşırı gergin bir durumda olacağından erken doğuma da  (30. hafta civarında) sebebiyet verebilir. Beslenmenizde yeterli miktarda magnezyum almaya dikkat ediniz. Her zaman herhangi bir sorun halinde doktorunuza danışınız.

 
kayıt ol