Niasin Sayesinde Vücut Enerji Sağlar

Niasin neden bu kadar önemlidir?

Niasin meyve ve ette bulunur

Niasin B Vitamini grubunda yer alır. Vücudun beyin metabolizması, kan şekerinin düzenlenmesi, hücresel solunum, kas ve bağ dokuları için niasine ihtiyacı vardır. Enerji dönüşümünde yer alan enzimlerin bir çoğu niasine gereksinim duyar. Ancak niasin bundan da fazlasını yapar: Ruh hali, uyku ve kalp atışlarında olumlu etkilere sahiptir. Son olarak Niasin vücudun toksinlerden arındırılmasını sağlar.

Hamilelik ve emzirme süresince vücudun niasin ihtiyacı normale göre artar, bu gereksinim günlük 15 ve 17 mg'dir.

Zengin Niasin Kaynakları

Balık ve Et özellikle Niasin açısından zengindir ancak Yumurtalar, Kepekli ürünler, Baklagiller, Sebzeler ve Meyveler de niasin içerir. Bununla birlikte: bitkisel kaynaklı Niasin, hayvansal kaynaklı  Niasin kadar iyi emilmez. Niasin ısı, ışık ve hava içerisinde nispeten dayanıklıdır. Yalnızca %20'si pişirme sırasında yok olur. Niasin bir amino asitten meydana geldiği için (triptofan) protein açısından zengin gıdalarda kendinizi güvende hissedebilirsiniz.

Eksiklik Belirtileri

Muhtemelen en iyi bilinen eksiklik hastalığı pellagra'dır ve bu da "sert cilt" gibi bir şeydir. Pellagra, mısır ve darının baskın ekinler olduğu bölgelerde 18'inci Yüzyıla kadar görülmekteydi. Bugün bile bu deri hastalıkları Üçüncü Dünya ülkelerinde yaygındır. Zengin toplumlarda pellagra artık görülmemektedir.

Bir diğer eksikliği ;uyku bozuklukları ve sindirim sorunlarıdır. İlk belirtileri iştah eksikliği, kuru bir ağız ve kilo kaybıdır. Baş dönmesi, baş ağrısı ve akıl karışıklığı da görülebilir.